Σάββατο,26 Απριλίου 2025
Δεν υπάρχει καμία εορτή σήμερα.

 

 
 

Go Digital: To πρόγραμμα εκπαίδευσης στον ψηφιακό κόσμο ξεκινάει

Γιατί το "Go digital" είναι το πιο "hot" πρόγραμμα σεμιναρίων, το οποίο ένας Σύμβουλος της ασφαλιστικής αγοράς μπορεί να παρακολουθήσει σήμερα; Η απάντηση είναι εύκολη. 

Η γενιά των «Millennials»  ή αλλιώς γνωστοί και ως "Generation Y" είναι οι πρώτοι που μεγάλωσαν με ένα κινητό στο χέρι. Κάποιοι τους ονομάζουν και "ψηφιακούς ιθαγενείς", αφού η τεχνολογία αποτελεί μέρος της καθημερινότητάς τους.
Όλες οι δραστηριότητές τους πραγματοποιούνται μέσα από μια οθόνη. Εφηύραν ένα νέο τρόπο να βγάζουμε φωτογραφίες "selfie" και η έννοια του on and off είναι απόλυτα φυσιολογική για όλους μας πια.  Ακόμα και όσοι δεν γεννήθηκαν σε έναν ψηφιακό κόσμο, προσαρμόστηκαν σταδιακά σε αυτόν, μετά από τη μετάβαση από την αναλογική περίοδο. 
Για ποιο λόγο όμως έγινε η συγκεκριμένη  ανάλυση;
Για να καταλάβουμε περίπου τα χαρακτηριστικά ενός νέου ενήλικα, 20 – 40 ετών. Ποιός είναι ο τρόπος που επικοινωνεί, τι συνήθειες έχει αναπτύξει και τι απαιτήσεις έχει;

Για το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών των ανθρώπων δεν νοείται να μην υπάρχει ενεργός λογαριασμός στο Facebook. Στις μέρες μας μάλιστα, είναι εξαιρετικά πιθανό κάποιος να χρησιμοποιεί πάνω από μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης και ψυχαγωγίας.

Υπάρχει πληθώρα επιλογών. Για παράδειγμα, τις επαγγελματικές διασυνδέσεις τις κάνουμε στο LinkedIn. Την ψυχαγωγία μας την βρίσκουμε σε υλικό που καταναλώνουμε κατ΄ επιλογή από το Youtube, το Instagram, ή από άλλες ψηφιακές πλατφόρμες και κανάλια. Την πληροφόρηση τη λαμβάνουμε μέσω email, αντί των επιστολών που ανταλλάσσαμε στο παρελθόν, που και για οικολογικούς λόγους δε τις επιλέγουμε πλέον. Τις συζητήσεις τις έχουμε μεταφέρει από τα περιοριστικά SMS, σε πλατφόρμες , όπως το Messenger, το Viber και το Whatsapp.

Ο τρόπος με τον οποίο αλληλεπιδρούν μεταξύ τους οι άνθρωποι έχει αλλάξει ριζικά. Ι αυτό ισχύει για όλες τις γενιές.
Εμάς όλα αυτά, ως ασφαλιστική αγορά, μας επηρεάζουν;
Ασφαλώς, πολύ μάλιστα.

Για να ολοκληρωθεί το παζλ όμως, πρέπει πρώτα να προστεθεί ακόμα ένα κομμάτι.

Η γενιά των «Millennials»  ή "Generation Y" έχει ανησυχίες και φιλοδοξίες και υπόκειται σε αλλαγές. Είναι εκεί που στατιστικά έχουμε τους περισσότερους γάμους, τις περισσότερες γεννήσεις και που δημιουργούνται πολλές καταναλωτικές επιθυμίες. Επιθυμίες και όχι ανάγκες, σκοπίμως διατυπωμένα έτσι. Επιθυμία είναι να αγοράσουμε μια καινούρια τηλεόραση, ένα κινητό τελευταίας τεχνολογίας, ή ένα πολυτελές αυτοκίνητο. Αποτελούν εργαλεία για την καθημερινή μας διευκόλυνση και ικανοποίηση, όχι όμως ανάγκη. Ανάγκη είναι η τροφή, η στέγη, το νερό. Ως καταναλωτές, όλες οι επιρροές που δεχόμαστε και που καλλιεργούν τις επιθυμίες μας, ακόμα και αν προέρχονται από τον κοινωνικό μας περίγυρο, στην πλειοψηφία τους φθάνουν σε εμάς με κάποιο ψηφιακό τρόπο. Κάποια φωτογραφία στην οποία θα εκτεθούμε, μια διαφήμιση που θα καταναλώσουμε, κάτι που θα διαβάσουμε, ή κάτι που θα ακούσουμε. 

Όλα αυτά λοιπόν μας οδηγούν στο να καταλάβουμε πως αν επιθυμούμε να παραμείνουμε σχετικοί, επίκαιροι και ενεργοί, ως μέλη ενός κοινωνικού συνόλου, η χρήση της τεχνολογίας είναι αναπόφευκτη.

Οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα και τη διάθεση να αναζητούν πληροφορίες σχετικά με τα διάφορα ασφαλιστικά προϊόντα που κυκλοφορούν στην αγορά, καθώς επίσης να διεξάγουν online έρευνες αγοράς, με μερικά μόνο κλικ. Το φαινόμενο αυτό εμφανίζεται κυρίως στις νεότερες ηλικίες, δηλαδή, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, στους Millennials και στην επόμενη γενιά, των Generation Z. Συμπεριφορά που ενισχύεται μάλιστα από το γεγονός ότι βίωσαν περισσότερο τις επιπτώσεις της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης και αναγκάστηκαν να διαμορφώσουν μια εντελώς διαφορετική καταναλωτική συμπεριφορά σε σχέση με τις προγενέστερες γενιές, έτσι ώστε να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις δυσκολίες αυτές.
Πως στεκόμαστε εμείς απέναντι στα παραπάνω όμως;
Οι ασφαλιστικές εταιρίες θα πρέπει να δημιουργούν  ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών τους με τους πελάτες και να τα ενσωματώνουν αποτελεσματικά στην υπόλοιπη επιχείρηση. Αν οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές χρησιμοποιήσουν σωστά τα ψηφιακά εργαλεία, τότε θα κάνουν την αλληλεπίδραση με τον πελάτη πολύ πιο βολική, αλλά και τη συνεργασία τους με την Ασφαλιστική Εταιρεία πολύ πιο άμεση και αποτελεσματική. Οι πελάτες θα έχουν την ευκολία να είναι σε θέση να συμπληρώνουν και να υποβάλλουν απλούστερα έντυπα σε απευθείας σύνδεση, ενώ οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές θα είναι σε θέση να εστιάσουν το χρόνο τους στην κατανόηση των αναγκών των πελατών και στο cross-selling. 

Το Go Digital σχεδιάστηκε σε στενή συνεργασία με την Socialab που αποτελεί τον κατ΄επιλογή αποκλειστικό συνεργάτη του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος (Deree) για την εκπαίδευση των φοιτητών του στο ψηφιακό marketing. Στόχος του προγράμματός μας είναι να σας δώσει αρκετές πρακτικές λύσεις σε καθημερινά προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίζετε, ενώ πολλές φορές να λειτουργεί και σαν τροφή για σκέψη για το πώς μπορούμε να πετύχουμε πολλά παραπάνω, όντας πιο αποδοτικοί στην επικοινωνία μας και κατά επέκταση, πιο αποτελεσματικοί στις παραγωγικές μας προσπάθειες. 

-    Υπάρχει τρόπος να ενισχύσω την παρουσία μου και την εικόνα μου στα ψηφιακά μέσα;

-    Ποια είναι τα βέλτιστα μέσα που μπορώ να χρησιμοποιήσω για την επικοινωνία των μηνυμάτων μου ανάλογα με τον τύπο τους;

-    Πού μπορώ να βρω υλικό σχετικά με το τι πρέπει να λέω και πώς να το διατυπώνω; 

-    Τι ενέργειες επιτρέπονται και τι όχι από τον οργανισμό;

-    Σελίδες σε Facebook και LinkedIn , πώς τις φτιάχνουμε, με ποιον τρόπο τις συντηρούμε και τι υλικό δημοσιεύουμε;

-    Με τις διαφημίσεις τι μπορώ να πετύχω, τι κόστος έχει και ποιος είναι ο τρόπος για να το κάνω σε επίπεδο συντονιστή, γραφείου και unit;

-    Η επικοινωνία μέσω email μου είναι πολύ εύκολη και οικεία ή μήπως όχι;

-    Sms, Viber, messenger και Whatsapp πώς τα χρησιμοποιώ σωστά και εποικοδομητικά προς όφελος των πελατών μου;

Αυτό είναι ένα μικρό δείγμα των θεμάτων μας και που κάποιοι επίλεκτοι συνεργάτες του αποκλειστικού δικτύου Agency θα παρακολουθήσουν από κοντά.  Λόγω περιορισμού θέσεων οι υπόλοιποι θα έχουν την δυνατότητα να το δουν ψηφιακά, on demand μέσα από την ηλεκτρονική πλατφόρμα του askme.

Μείνετε συντονισμένοι.